Υποκειμενικά
παραλειπόμενα από τη συνάντηση που οργάνωσε ο Σύλλογος Παραδοσιακού Οικισμού
για το κυκλοφοριακό
Τα θέματα που δεν θίχτηκαν
Δεν
έγινε καμία συζήτηση για τις πεπερασμένες δυνατότητες επισκεψιμότητας του
νησιού. Δεν χωράει άλλους τουρίστες. Κατ' επέκταση δεν έγινε καμία συζήτηση
για το πώς θα απλώσουμε τους επισκέπτες τουρίστες σε όλο το χρόνο. Άρα δεν
αναζητήθηκαν τρόποι ανάπτυξης άλλων τύπων τουρισμού, όπως πολιτιστικός
τουρισμός, εκπαιδευτικός τουρισμός (πανεπιστήμια φοιτητές), αγροτοτουρισμός,
αθλητικός τουρισμός, αλιευτικός τουρισμός κ.λπ..
Δεν
έγινε καμία συζήτηση για την τεράστια έλλειψη προσωπικού που
αντιμετωπίζουν όλες οι δημόσιες υπηρεσίες (λιμεναρχείο, αστυνομία, δήμος),
λόγω των μνημονιακών πολιτικών που έχουν εφαρμοστεί (ως κοινωνία φαίνεται
ότι το θεωρούμε δεδομένο), ειδικότερα μετά το 2010, και άρα δεν προτάθηκε
καμία λύση ούτε φυσικά πάρθηκε
απόφαση για καμία παρέμβαση επί του τόσο σοβαρού αυτού θέματος.
Το λιμάνι της Παροικιάς
επισκέπτονται καθημερινά τους καλοκαιρινούς μήνες 35 πλοία. Η χωρητικότητα σε
επιβάτες για τα bluestar
ξεκινούν από 1500 και πάνω και η χωρητικότητα σε αυτοκίνητα είναι από 240 και
πάνω. Το terajet, για παράδειγμα, που μας ήρθε από Ραφήνα έχει χωρητικότητα
2.000 επιβάτες και 500 αυτοκίνητα. Να βάλουμε, λοιπόν, μέσο όρο 1000 επιβάτες
και 150 αυτοκίνητα. Επίσης τα νούμερα αυτά ας τα διαιρέσουμε δια 4, αφού όλοι
δεν έρχονται εδώ. Άρα πάμε στους 250 επιβάτες και 40 αυτοκίνητα το κάθε καράβι
επί 35 που είναι τα καράβια έχουμε 250 Χ 35 = 8750 επιβάτες και 40 Χ 35 = 1400
αυτοκίνητα καθημερινά, με πολύ σφιγμένους υπολογισμούς. Μέσα σ' αυτούς, για να
μη με πείτε υπερβολικό, βάζω κι αυτούς που φεύγουν, γιατί οι άνθρωποι που μας
επισκέπτονται δεν έρχονται μόνο ούτε φυσικά μας αφήνουν τα αυτοκίνητά τους
αμανάτι. Άρα η μεταφορά των ΚΤΕΛ απέναντι από το ΚΥ και η μεταφορά των περίπου
5.000 καθημερινών επιβατών, που θα χρησιμοποιούν τα λεωφορεία, θα επιδεινώσουν
το πρόβλημα, εκτός αν κάνουμε αερογέφυρα πεζών. Τώρα θα μου πείτε εδώ προτάθηκε
να γίνει πολυώροφο γκαράζ, στην αεροπεζογέφυρα θα κολλήσουμε;
Μέσα σε όλη αυτή την έκρυθμη
κατάσταση, πρέπει να βάλουμε και την επιβάρυνση του αεροδρομίου, γιατί οι
περισσότεροι επιβάτες που θα έρθουν από
εκεί θα χρησιμοποιήσουν τον ίδιο περιφερειακό και θα περάσουν από τις
ίδιες διασταυρώσεις.
Δεν
αναφέρθηκε από κανέναν η μεταφορά των δύο
λιμανιών από την Παροικιά. Μιλάω πάντα για τη συνάντηση.
Δεν
έγινε καμία αναφορά για την Επιτροπή Διαβούλευσης, η οποία και πάλι θα
συνεδριάσει στις 11:00 η ώρα το πρωί, αποκλείοντας σε πολλούς εργαζόμενους
τη δυνατότητα να παραβρεθούν.
Ακούστηκε,
ξανά και ξανά, η λύση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε διάφορα σημεία της
πόλης, γιατί οι υπηρεσίες δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους λόγω
έλλειψης προσωπικού την οποία, όπως είπα και παραπάνω, τη θεωρούμε
αυτονόητη ως κοινωνία. Και μάλιστα εξαιτίας αυτού αντί να απαιτήσουμε να
στελεχωθούν σωστά οι υπηρεσίες που έχουν πρόβλημα, απαιτούμε να μπει
χαράτσι στο παρκάρισμα. Δηλαδή δε φτάνει που όλα τα αγοράζουμε
υπερτιμημένα σ' αυτό το νησί, από το καύσιμο μέχρι τη ντομάτα, θα
πληρώνουμε κι από πάνω το παρκάρισμα. Ο Έλληνας, τους δρόμους της χώρας
του, τους έχει χρυσοπληρώσει. Τα τέλη κυκλοφορίας είναι στα ύψη και τα
χαράτσια που έχουν μπει πάνω και γύρω από το αυτοκίνητο είναι δυσβάστακτα
για τον πολίτη του σήμερα.
Παρόλα αυτά θεωρώ ότι η συνάντηση
απόκτησε μορφή λαϊκής συνέλευσης, κάτι που είχε πολύ καιρό να γίνει στο νησί
μας. Το νέο ΔΣ του Συλλόγου απόδειξε ότι έχει διάθεση να βοηθήσει την Παροικιά
και κατέθεσε, αν μη τι άλλο, δουλειά που προϋποθέτει εργατοώρες ενασχόλησης.
Παράλληλα υπήρξαν παρεμβάσεις πολιτών και, το σπουδαιότερο, αποφάσεις που θα
πάρουν το δρόμο τους σε επίπεδο διαβούλευσης. Με ξένισε που δεν άκουσα καμία
τοποθέτηση από κανένα Δημοτικό Σύμβουλο και από καμία πλευρά του Δημοτικού
Συμβουλίου. Δεν μου άρεσε που δεν έγινε από κανέναν καμία, επί της ουσίας
(συνοδευμένη με απόφαση), αναφορά στην
αισθητική εικόνα της Παροικιάς και στις κακές συνέπειες που επιφέρει στην κοινωνία
μας ο κακός εννοούμενος τουρισμός, ο οποίος είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών
επιλογών και πελατειακής νοοτροπίας που υπερασπίζεται συμφέροντα πολλών
συντεχνιών και έχουν σχέση με το κυκλοφοριακό. Δεν μου άρεσε που η συζήτηση περιορίστηκε στην εξυπηρέτηση των
δεδομένων που υπάρχουν σήμερα αλλά δεν προχώρησε καθόλου στην επιλογή της
αλλαγής αυτών των δεδομένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου