Περί ενημερώσεων και προτάσεων

Τρίτη, Ιουνίου 28, 2016

Από δημοσιεύματα πληροφορήθηκα για ευθύνες που καταλογίζονται στο Δήμο για την έλλειψη ενεργειών, από την πλευρά του, για τα θέματα της υγείας και του Δημοτικού Συμβουλίου. Ως εργαζόμενος, λοιπόν, θέλω να καταθέσω τα παρακάτω.
Ο Δήμος μπορεί να εμφανίζεται και να είναι μια ενιαία υπηρεσία αλλά αποτελείται από τη μία από αιρετούς, που έχουν την ευθύνη των πολιτικών αποφάσεων, και από την άλλη από εργαζόμενους που έχουν την υπηρεσιακή ευθύνη της λειτουργίας του Δήμου. Καλό θα είναι, λοιπόν, όταν θίγονται θέματα όπως τα παραπάνω, κάποια πράγματα νε διευκρινίζονται, γιατί οι ευθύνες δεν είναι ενιαίες και αδιαίρετες.  Έτσι, λοιπόν, για τους συγκεκριμένους τομείς υπάρχουν συγκεκριμένες υπηρεσίες που είναι επιφορτισμένες να πράξουν συγκεκριμένες ενέργειες για την υποστήριξη των θεμάτων.

Το πρώτο που καταθέτω, και πάλι προς ενημέρωσή σας, είναι ότι ο Δήμος μας, όπως άλλωστε και όλη η δημόσια διοίκηση, αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα έλλειψης προσωπικού. Τις συνέπειες αυτής της έλλειψης τις βιώνουν πρωτίστως οι εργαζόμενοι, γιατί από τη μία ο φόρτος εργασίας είναι τεράστιος ενώ από την άλλη η πρακτική της εισροής ιδιωτών, εξαιτίας αυτής της κατάστασης,  σε τομείς του δημοσίου καταστρέφουν το κράτος πρόνοιας και τις κοινωνικές παροχές που οφείλουμε ως εργαζόμενοι να διαφυλάξουμε.
Επίσης υπενθυμίζουμε ότι από πέρσι υπάρχει ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου όπου προβλέπει, με βάση τις εισηγήσεις των αρμοδίων υπηρεσιών του Δήμου, την πρόσληψη 50 περίπου ατόμων το οποίο δεν έχει υλοποιηθεί ούτε στο ελάχιστο.
Τέλος, από το Αυτοτελές Τμήμα Κοινωνικής Μέριμνας, που είναι αρμόδιο για τα θέματα της υγείας, πέρα από το ΚΠΠΑ το οποίο κι αυτό έχει σχετικές αρμοδιότητες, με απόφαση Δημάρχου λόγω έλλειψης προσωπικού ο αρμόδιος προϊστάμενος έχει μεταφερθεί από τις 3/6/2016 στο Γραφείο του Δημοτικού Συμβουλίου με αποτέλεσμα το συγκεκριμένο τμήμα να μένει ακέφαλο πολλές μέρες του μήνα και να υπολειτουργεί λόγω αυξημένων υποχρεώσεων της μοναδικής υπαλλήλου που έχει απομείνει. Δηλώνω δε ότι τέτοιου είδους μετακινήσεις στο Δήμο μας γίνονται κατά κόρον και η κατάσταση έχει φτάσει πλέον στο απροχώρητο, αφού ο φόρτος των εργαζομένων που είναι χρεωμένοι με παράλληλα καθήκοντα είναι τεράστιος και παράνομος με όλα τα αρνητικά συνεπακόλουθα. Πρέπει να σημειώσω εδώ ότι ο αριθμός των εργαζομένων στο Δήμο έχει μειωθεί δραματικά, καθώς πολλοί έχουν φύγει με σύνταξη λόγω της συνεχιζόμενης πολιτικοοικονομικής αβεβαιότητας που υπάρχει. Τα κενά της παραπάνω κατάστασης, λόγω των μνημονιακών δεσμεύσεων, δεν αναπληρώνονται και, αν κοντά σ’ αυτά προστεθούν οι άδειες και οι ασθένειες των εργαζομένων, αντιλαμβάνεστε πόσο δύσκολα αντιμετωπίσιμη γίνεται η κατάσταση. Παρ’ όλα αυτά οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους καταθέτουν ότι καλύτερο μπορούν, υπομένοντας ακόμα και παρανομίες, όπως ακροθιγώς έθιξα παραπάνω. Πχ ο Κώδικας προβλέπει ότι ανάθεση παράλληλων καθηκόντων μπορεί να γίνει σε έκτακτες περιπτώσεις και για δύο (2) μόνο μήνες, ενώ προβλέπει παράταση για άλλους έξι (6) μήνες, ύστερα από γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Στο Δήμο μας, σε σχέση με τη συγκεκριμένη διάταξη του κώδικα, υπάρχει παντελής αδιαφορία από την πλευρά των αιρετών και Ιώβεια υπομονή από την πλευρά των εργαζομένων, οι οποίοι γίνονται, τελικά, αποδέκτες της κακής λειτουργίας των υπηρεσιών του Δήμου και χρεώνονται άδικα με παραλήψεις που δεν είναι ανθρωπίνως δυνατό να καλυφθούν.           
Πέρα όλων ετούτων, ο προϊστάμενος του τμήματος Κοινωνικής Μέριμνας, από τον Αύγουστο του 2015 που ανέλαβε τα νέα καθήκοντά του, έχει καταθέσει σειρά προτάσεων για τη δημιουργία και λειτουργία κοινωνικών δομών καθώς επίσης και για την υγεία με βάση τη νέα νομοθεσία, οι οποίες έχουν μείνει στα συρτάρια των αιρετών. Αυτό το τελευταίο δεν το καταθέτω απαραίτητα ως μομφή εναντίον της Δημοτικής Αρχής αλλά είναι ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί όχι μόνο στο Δήμο μας αλλά και σε ολόκληρη τη Δημόσια Διοίκηση γενικά. Το ίδιο ακριβώς μ’ αυτό που περιέγραψα παραπάνω ισχύει και σε μεγαλύτερο βαθμό μάλιστα, αφού αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της λειτουργίας του Δήμου, και για το Δημοτικό Συμβούλιο. 
Άρα η βασική αρχή της λύσης των προβλημάτων που τίθενται είναι η αντιμετώπιση του θέματος της έλλειψης προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες του Δήμου.
Καταθέτω προς ενημέρωσή σας δύο προσωπικές προτάσεις, η μία στον τομέα της Μέριμνας που προΐσταμαι και η άλλη στον τομέα του Δημοτικού Συμβουλίου που είμαι τοποθετημένος με παράλληλα καθήκοντα. Με την πρόταση που αφορά την υγεία σύμφωνα με την νέα νομοθεσία έχει συμφωνήσει το ΔΣ του Σωματείου μας, το ΔΣ της ΔΕΥΑΠ και το ΔΣ των δασκάλων, ενώ θα κατατεθεί και ως πρόταση στο Σύλλογο φίλων του Κ.Υ. Πάρου. Οι προτάσεις αποτελούν προσωπικές παρεμβάσεις σε υπηρεσιακό επίπεδο και την μεν πρώτη τη δημοσιοποιώ για την ενημέρωση όσων ενδιαφέρονται για την υγεία και κατ’ επέκταση για διαβούλευση και τη δεύτερη, γιατί πιστεύω ότι η λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου δεν μπορεί να αποτελεί πεδίο για πολιτικές αντιπαραθέσεις αλλά αντίθετα πεδίο συμφωνίας σε λύσεις που θα προάγουν την άψογη λειτουργία του σε όλα τα επίπεδα. Αν μπορέσουμε να πετύχουμε το τελευταίο, τότε μπορούμε με σοβαρά επιχειρήματα να αντιπαρατεθούμε και πολιτικά ουσιωδώς.   

Γιώργος Ανδρεάδης

Ακολουθεί η πρόταση για την υγεία σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία
Επαναλαμβάνω και πάλι ότι η πρόταση κατατίθεται πρωτίστως για ενημέρωση για όποιον ενδιαφέρεται για την υγεία και προπαντός για να δημιουργήσει την ξεχασμένη διάθεση για συζήτηση και δράση. Ο κύριος στόχος της είναι ο προβληματισμός και το μοίρασμα. Έχει έρθει η ώρα να σταματήσουμε τις διαπιστώσεις και τις πεπατημένες, να χρησιμοποιήσουμε την προηγούμενη τεράστια εμπειρία που αποκτήσαμε και να κάνουμε ουσιαστικές προτάσεις για τον τόπο μας. Η άποψή μου είναι ότι με τα ψίχουλα και τις ολιγωρίες της Κεντρικής Διοίκησης δεν μπορούμε να πορευτούμε. Πρέπει να αναδείξουμε τη δύναμη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και να δημιουργήσουμε δομές οι οποίες να στηρίζονται στη τοπική δύναμη της κοινωνίας με την έννοια της πραγματικής ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ. Με απλά λόγια, πρέπει να διασφαλίσουμε το κοινωνικό περιεχόμενο της παροχής δημόσιας υγείας προς τον πολίτη, όχι μόνο μέσω της ανήμπορης Κεντρικής Διοίκησης αλλά κυρίως μέσω της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αυτό είναι, πρωτίστως, θέμα πολιτικής βούλησης.     

Θέμα: Ενημέρωση περί του Ν. 4368/2016 – προτάσεις

Σας ενημερώνω ότι σύμφωνα με το άρθρο 33 του Ν. 4368/2016 (ΦΕΚ 21/Α΄/21-2-2016) περί «Υγειονομικής κάλυψης ανασφάλιστων και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων» ισχύουν τα ακόλουθα:

«1. Ανασφάλιστοι και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως προσδιορίζονται στην παράγραφο 2 του παρόντος, έχουν το δικαίωμα της ελεύθερης πρόσβασης στις Δημόσιες Δομές Υγείας και δικαιούνται νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Η νοσηλευτική περίθαλψη παρέχεται μέσω των Νοσοκομείων τουν.δ. 2592/1953 (Α΄ 254), των εποπτευόμενων και επιχορηγούμενων από το Υπουργείο Υγείας νοσηλευτικών ιδρυμάτων, των εποπτευόμενων και επιχορηγούμενων από το Υπουργείο Υγείας Ν.Π.Ι.Δ., των Μονάδων Ψυχικής Υγείας του ν. 2716/1999 (Α΄ 96), των Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας, των εποπτευόμενων και επιχορηγούμενων από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νοσοκομείων, των Δημοτικών Ιατρείων, καθώς και μέσω των εποπτευόμενων από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ιδρυμάτων αποκατάστασης και κοινωνικής φροντίδας. Η φαρμακευτική περίθαλψη παρέχεται από τα συμβεβλημένα με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ιδιωτικά φαρμακεία. Φάρμακα υψηλού κόστους, που εμπίπτουν στο πλαίσιο της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 3816/2010 (Α΄6), παρέχονται αποκλειστικά από τα φαρμακεία των Νοσοκομείων και του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
2. Δικαιούχοι των δικαιωμάτων της παραγράφου 1 του παρόντος είναι οι εξής:
α) οι μη άμεσα ή έμμεσα ασφαλισμένοι Έλληνες πολίτες ή ελληνικής καταγωγής ομογενείς, οι πολίτες κρατών−μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και λοιπών τρίτων χωρών, οι οποίοι διαθέτουν νομιμοποιητικά έγγραφα παραμονής στην Ελλάδα, καθώς και τα μέλη των οικογενειών (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα) όλων των προαναφερομένων,
β) οι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα ασφαλιστικών ταμείων της χώρας και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα), οι οποίοι έχουν απωλέσει τις ασφαλιστικές τους καλύψεις λόγω οφειλών και δεν δικαιούνται παροχών υγείας,
γ) τα πρόσωπα των παρακάτω κατηγοριών, ανεξαρτήτως του νομικού καθεστώτος στο οποίο βρίσκονται και της κατοχής νομιμοποιητικών εγγράφων παραμονής στη χώρα:
i) ανήλικοι έως 18 ετών,
ii) γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης,
iii) άτομα με αναπηρία που φιλοξενούνται σε δομές των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας ή σε Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης ή σε Στέγες Αυτόνομης Διαβίωσης για άτομα με αναπηρίες ή άλλα Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ.. Μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα,
iv) άτομα που φιλοξενούνται σε Μονάδες Ψυχικής Υγείας του ν. 2716/1999 (Α΄96),
v) άτομα που φιλοξενούνται σε όλες τις θεραπευτικές δομές των εγκεκριμένων οργανισμών θεραπείας του ν. 4139/2013 (Α΄74) ή παρακολουθούνται στους ίδιους οργανισμούς ως εξωτερικοί ασθενείς,
vi) οι κρατούμενοι σε φυλακές, οι φιλοξενούμενοι σε ιδρύματα αγωγής ανηλίκων και σε στέγες φιλοξενίας ανηλίκων των εταιρειών ανηλίκων (Ν.Π.Δ.Δ.) και οι τελούντες σε καθεστώς διοικητικής κράτησης,
vii) όσοι παρέχουν κοινωφελή εργασία στο πλαίσιο έκτισης ποινής ή ως αναμορφωτικό μέτρο,
viii) άτομα με αναπηρία 67% και πάνω και άτομα που η κατάσταση της υγείας τους απαιτεί νοσηλεία ή χρειάζονται συνεχή ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ή αποκατάσταση λόγω δυσίατων ή χρόνιων ή ανίατων ή σπάνιων νοσημάτων−παθήσεων και τα άτομα λοιπών χρόνιων νοσημάτων, εφόσον το χρόνιο νόσημα βεβαιώνεται από ιατρικές γνωματεύσεις θεραπόντων ιατρών Δημόσιων Δομών Παροχής Υπηρεσιών Υγείας ή Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων,
ix) οι δικαιούχοι διεθνούς προστασίας (αναγνωρισμένοι πρόσφυγες και δικαιούχοι επικουρικής προστασίας) και οι ανιθαγενείς και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα) είτε
είναι κάτοχοι άδειας διαμονής σε ισχύ είτε εκκρεμεί η έκδοση απόφασης επί αιτήσεως ανανέωσης του καθεστώτος διεθνούς προστασίας ή επί ενδικοφανούς προσφυγής ή ενδίκου μέσου κατά απορριπτικής της αιτήσεως ανανέωσης απόφασης ή κατά το χρόνο κατά τον οποίον υπάρχει δικαίωμα ενδικοφανούς προσφυγής ή ενδίκου μέσου,
x) όσοι διαμένουν στην Ελλάδα με καθεστώς παραμονής για ανθρωπιστικούς ή εξαιρετικούς λόγους και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα), σύμφωνα με το άρθρο 28 του π.δ. 114/2010 (Α΄195) είτε του ν. 3386/2005 (Α΄212) είτε του ν. 4251/2014 (Α΄80) είτε αυτοί είναι κάτοχοι άδειας διαμονής σε ισχύ, είτε εκκρεμεί η έκδοση απόφασης επί αιτήσεως ανανέωσης του καθεστώτος διεθνούς προστασίας ή επί ενδικοφανούς προσφυγής ή ενδίκου μέσου κατά απορριπτικής της αιτήσεως ανανέωσης απόφασης ή κατά το χρόνο κατά τον οποίο υπάρχει δικαίωμα ενδικοφανούς προσφυγής ή ενδίκου μέσου,
xi) αιτούντες διεθνούς προστασίας και τα μέλη των οικογενειών τους (σύζυγος και ανήλικα ή προστατευόμενα τέκνα) από την ημερομηνία εκδήλωσης της βούλησης υποβολής αιτήματος διεθνούς προστασίας (αρχικού ή μεταγενέστερου) και μέχρις ότου η απόφαση επί του αιτήματος διεθνούς προστασίας τους καταστεί τελεσίδικη δηλαδή με απόφαση του αρμοδίου δικαστηρίου επί αιτήσεως ακυρώσεως κατά απόφασης επιτροπής προσφυγών ή αν παρέλθει άπρακτη η προθεσμία υποβολής του ενδίκου μέσου της αίτησης ακύρωσης,
xii) θύματα των εγκλημάτων των άρθρων 323, 323Α, 349, 351 και 351Α του Ποινικού Κώδικα (σύμφωνα με το π.δ. 233/2003 (Α΄233), που είναι ανασφάλιστοι και για όσο χρονικό διάστημα διαρκούν τα μέτρα προστασίας και αρωγής και αλλοδαποί που εμπίπτουν στις διατάξεις του ν. 3875/2010 (Α΄158) «Κύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών κατά του Διεθνικού Οργανωμένου Εγκλήματος» και για όσο διάστημα διαρκούν τα μέτρα προστασίας και αρωγής. Πολίτες τρίτων χωρών, κάτοχοι γραπτής βεβαίωσης απόφασης αναβολής απομάκρυνσης κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 24 του ν. 3907/2011 (Α΄7).
3. Για την παροχή των υπηρεσιών της παρούσας ρύθμισης προς τους δικαιούχους απαιτείται η κατοχή από αυτούς Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ), με εξαίρεση τις κατηγορίες της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, για τους οποίους ο τρόπος διασφάλισης της πρόσβασης στις δημόσιες δομές υγείας καθορίζεται με την κοινή υπουργική απόφαση της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου.
4. Οι δαπάνες της παρούσας ρύθμισης καλύπτονται από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ..
5. Με απόφαση των Υπουργών Υγείας, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Οικονομικών και κάθε κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού, ορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις της πρόσβασης και της νοσηλευτικής και ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης στους φορείς της παραγράφου 1, ενδεχόμενη οικονομική συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη στη βάση οικονομικών κριτηρίων, η απαιτούμενη διοικητική διαδικασία, η τήρηση ηλεκτρονικών Μητρώων, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα και αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου. Η διαπίστωση της ασφαλιστικής ικανότητας των δικαιούχων της παρούσας πραγματοποιείται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος της Η.Δ.Ι.Κ.Α. Α.Ε..
6. Από τη δημοσίευση της διάταξης αυτής, παύει να ισχύει το άρθρο 6 του ν.δ. 57/1973 (Α΄ 149), όπως ισχύει, καθώς και το άρθρο 23 του ν. 1076/1980 (Α΄224), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει οι πολίτες έχουν πρόσβαση σε φάρμακα και νοσοκομεία μόνο με την επίδειξη του ΑΜΚΑ

Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 78 προβλέπεται:

«Στις περιοχές όπου υπάρχουν Κέντρα Υγείας, τα οποία δεν διαθέτουν προσωπικό για τη λειτουργία των ασθενοφόρων τους ή που το προσωπικό τους δεν επαρκεί για την πλήρη κάλυψη μεταφοράς ασθενών, δύναται:
α) προσωπικό του πυροσβεστικού σώματος και
β) προσωπικό των Ο.Τ.Α. να οδηγεί τα ασθενοφόρα που ανήκουν στο Κέντρο Υγείας, κατόπιν αιτήματος αυτού, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις. Το ως άνω προσωπικό πρέπει να διαθέτει επαγγελματική άδεια οδήγησης και να έχει εκπαιδευτεί ταχύρρυθμα σε βασικές γνώσεις παροχής πρώτων βοηθειών. Η διακομιδή των ασθενών θα γίνεται με συνοδεία υγειονομικού προσωπικού από το αντίστοιχο Κέντρο Υγείας. Περαιτέρω λεπτομέρειες για την εκπαίδευση της προηγούμενης παραγράφου θα ρυθμίζονται με εγκύκλιο του ΕΚΑΒ σε συνεργασία με το Αρχηγείο του Π.Σ. και τους αντίστοιχους Ο.Τ.Α..
Το περιεχόμενο των ως άνω διατάξεων δεν έχει εφαρμογή στη λειτουργία των ασθενοφόρων του ΕΚΑΒ».

Επίσης στα άρθρα 88 και 89 προβλέπεται:

(Άρθρο 88):

«1. Οι Περιφέρειες και τα νομικά τους πρόσωπα, μετά από απόφαση του οικείου συμβουλίου, δύνανται να επιχορηγούν δημόσια νοσοκομεία, νοσηλευτικά ιδρύματα εποπτευόμενα και επιχορηγούμενα από το Υπουργείο Υγείας, δημόσιες Μονάδες Ψυχικής Υγείας, Μονάδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας, καθώς και νοσοκομεία που εποπτεύονται και επιχορηγούνται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, τα οποία βρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων της περιφέρειάς τους, για την κάλυψη έκτακτων ή/και επειγουσών αναγκών αυτών, προς διασφάλιση της υγείας των πολιτών. Η ανωτέρω επιχορήγηση αφορά ιδίως επείγουσες συντηρήσεις κτιρίων, εγκαταστάσεων και εξοπλισμού, προμήθεια υγειονομικού υλικού και αναλωσίμων, προμήθεια καυσίμων κ.λπ..
2. Για την κάλυψη των παραπάνω αναγκών εφαρμόζονται αναλογικά και οι ρυθμίσεις του άρθρου 202 του ΚΔΚ ν. 3463/2006 (Α΄114). Το προβλεπόμενο στην υποπαράγραφο Β΄ της παραγράφου 1 του εν λόγω άρθρου 202 ποσοστό δύναται να αυξάνεται, με απόφαση του οικείου
δημοτικού συμβουλίου, για την κάλυψη έκτακτων ή/και επειγουσών αναγκών δημοσίων δομών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας του οικείου Δήμου.
3. Οι δαπάνες των παραπάνω παραγράφων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, εξαιρούνται από τις ρυθμίσεις του άρθρου 275 του ν. 3852/2010 (Α΄87)»

(Άρθρο 89)

«Αριθμουμένων των παραγράφων του άρθρου 17 του ν. 3329/2005 (Α΄ 81), οι διατάξεις των παραγράφων 4 και 5, όπως ισχύουν, τροποποιούνται ως εξής:

«Άρθρο 17
Προγραμματικές συμβάσεις

1. Επιτρέπεται η σύναψη προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, των λοιπών Υπουργείων, των Περιφερειών, των Δ.Υ.ΠΕ., των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας, του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας, του Εθνικού Συμβουλίου Κοινωνικής Φροντίδας, του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας, του Εθνικού Παρατηρητηρίου Ατόμων με Αναπηρίες και των Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού, καθώς και μεταξύ αυτών και οποιουδήποτε δημόσιου ή ιδιωτικού φορέα ή μη κυβερνητικής οργάνωσης στο πλαίσιο της εύρυθμης οργάνωσης και λειτουργίας τους.
2. Με τις Προγραμματικές συμβάσεις επιδιώκεται ιδίως ο συντονισμός δράσης, λειτουργίας και παροχής υπηρεσιών και η αποτελεσματικότερη παρέμβαση σε κοινούς τομείς αρμοδιοτήτων, η μελέτη, κατάρτιση, εκτέλεση και διαχείριση προγραμμάτων κοινωνικής φροντίδας και ειδικών προγραμμάτων εθελοντισμού.
3. Στις Προγραμματικές συμβάσεις καθορίζονται το περιεχόμενο του προγράμματος, τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις των συμβαλλομένων, τα σχετικά με τη χρηματοδότηση, ο χρόνος ισχύος της σύμβασης, η διαδικασία παρακολούθησης και κάθε άλλο σχετικό θέμα.
4. Οι συμβαλλόμενοι φορείς για την εκτέλεση των προγραμματικών συμβάσεων μπορεί να χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, τον Τακτικό Προϋπολογισμό, τους προϋπολογισμούς τους, καθώς και από πόρους, οι οποίοι συλλέγονται μέσω της διενέργειας από Πιστωτικά Ιδρύματα εράνων για τις θεματικές δράσεις της Πρόνοιας, της Υγείας και της Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας, όπως διαλαμβάνεται στις παραγράφους 3 έως 8 του άρθρου 6 του ν. 5101/1931 (Α΄ 238).
5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Υγείας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται τα κριτήρια, οι όροι της σύναψης, η διαδικασία, το περιεχόμενο, η παρακολούθηση της εκτέλεσης της σύμβασης και κάθε σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων αυτού του άρθρου».»
Κατόπιν των προαναφερομένων σε ό,τι αφορά το ζήτημα της υγείας, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες του τόπου μας, έχουμε να προτείνουμε τα ακόλουθα:
Δυστυχώς η χώρα μας στο σύνολό της, για διάφορους αντικειμενικούς και υποκειμενικούς λόγους, βρίσκεται σε μία βαθιά και, έτσι όπως εξελίσσεται, σε μια μόνιμη οικονομική κρίση η οποία έχει τεράστιο αντίκτυπο στους πολίτες μέσα από τη μετάλλαξη της σε ανθρωπιστική. Ειδικότερα, την τελευταία εξαετία τα πράγματα πηγαίνοντας απ’ το κακό στο χειρότερο έχουν φτάσει στο απροχώρητο με αποτέλεσμα οι όροι διαβίωσης να έχουν συρρικνωθεί και οι αντίστοιχες κοινωνικές παροχές του κράτους πρόνοιας μιας ευνομούμενης κοινωνίας τον 21ο αιώνα να τείνουν προς εξαφάνιση. Στο πλαίσιο αυτό, ο Δήμος οφείλει να θεσπίσει και να εκτελέσει εκείνη την κοινωνική πολιτική που θα βοηθήσει τα μέγιστα τους πολίτες του. Ειδικότερα:
1.      Σε ό,τι αφορά το Κοινωνικό Ιατρείο και το Κοινωνικό Φαρμακείο, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (άρθρο 33 του Ν. 4368/2016), όπως παρουσιάστηκαν παραπάνω, θεωρούμε ότι το Κοινωνικό Φαρμακείο πλέον δεν έχει πεδίο εφαρμογής, αφού όλοι οι πολίτες με διάφορους τρόπους, ανάλογα με την περίπτωση, έχουν πρόσβαση σε όλα τα συμβεβλημένα με τον ΕΟΠΥΥ φαρμακεία.
2.      Αντίθετα, (για αυτό στην πρότασή μας επιμέναμε να είναι ξεχωριστές οι δομές) για το Κοινωνικό Ιατρείο, λαμβάνοντας υπόψη την δυσλειτουργία του Κέντρου Υγείας της Πάρου, θεωρούμε ότι είναι ακόμα πιο επιτακτική η ανάγκη λειτουργίας του, αφού οι δικαιούχοι που έχουν πλέον πρόσβαση στις κρατικές δομές της υγείας, όπως είναι το Κέντρο Υγείας, θα είναι πολλαπλάσιοι άρα και οι ανάγκες περισσότερες και μεγαλύτερες.
3.      Προς την ίδια κατεύθυνση και σύμφωνα με το άρθρο 78 του Ν. 4368/2016, ο Δήμος μπορεί να παρέχει στο Κ.Υ. οδηγό για την κίνηση του ασθενοφόρου του. Εδώ στο νησί μας είναι γνωστή η έλλειψη συγκεκριμένου προσωπικού με αποτέλεσμα να μη μπορούν να εκτελεστούν οι βάρδιες όπως προβλέπεται. Η άποψή μας είναι, σε συνεννόηση με την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, να προταθούν κάποιοι οδηγοί που θα εκπαιδευτούν, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία, ώστε να μπορούν εκ περιτροπής να βοηθάνε στο δυσεπίλυτο πρόβλημα. Αν δεν περισσεύει οδηγός, μπορούμε να προσλάβουμε στο πλαίσιο της απελευθέρωσης των προσλήψεων για μόνιμο προσωπικό ανταποδοτικού χαρακτήρα ή εσχάτως να εντάξουμε στον προγραμματισμό μας για πρόσληψη προσωπικού με συμβάσεις ορισμένου χρόνου οδηγό ασθενοφόρου, ο οποίος στη συνέχεια θα παραχωρείται στο Κ.Υ. και θα καλύπτει και την καλοκαιρινή περίοδο που το πρόβλημα είναι οξυμμένο. Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με το ΕΚΑΒ, αν ο Δήμος μας συνάψει προγραμματική σύμβαση συνεργασίας μαζί του.
4.      Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 88 του 4368/2016, ο Δήμος οφείλει, κατά την άποψή μας, να εγγράψει σχετική πίστωση στον προϋπολογισμό του για βοήθεια, έτσι όπως αυτή προβλέπεται, προς το Κ.Υ. Πάρου και μάλιστα με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με ενισχυμένο ποσοστό σε σχέση με αυτό που προβλέπει το άρθρο 202 του Ν. 3463/2006 (Κ.Δ.Κ.).
5.      Προς την ίδια κατεύθυνση και σύμφωνα με το άρθρο 89 του Ν. 4368/2016, προτείνουμε ο Δήμος μας να συνάψει προγραμματικές συμβάσεις συνεργασίας με τους παρακάτω φορείς: Κέντρο Υγείας Πάρου, Βελέντζειο Ίδρυμα, ΕΚΑΒ, 2η ΔΥΠε Πειραιώς και Αιγαίου, Σύλλογο Φίλων Κέντρου Υγείας Πάρου, Δήμο Αντιπάρου και να έχει το συντονιστικό ρόλο δράσης, λειτουργίας και παροχής υπηρεσιών, ανάλογα με τις δυνατότητες και τις υποχρεώσεις που θα αναλάβει προς υλοποίηση ο κάθε φορέας.
6.      Αν το παραπάνω «κωλύσει» σε γραφειοκρατικές διαδικασίες, η άποψή μας είναι ότι ο Δήμος με πρωτοβουλία του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου πρέπει να προχωρήσει σε ίδρυση Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας για την υγεία, πολύ περισσότερο δε, όταν έχουμε ως δεδομένη τη μεγάλη επιτυχία που γνώρισε η αντίστοιχη ΑΜΚΕ που δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Δημάρχου για το αεροδρόμιο, επιδιώκοντας τη συμμετοχή όλων των παραπάνω φορέων, ώστε να αντιμετωπισθεί σφαιρικά το οξυμμένο πρόβλημα της υγείας που βιώνει η τοπική κοινωνία.

Πέρα όλων των άλλων, κατά την άποψή μας, ο βασικός στόχος του Δήμου με βάση την κείμενη νομοθεσία πρέπει να είναι η δημιουργία ενός πολυϊατρείου που μπορεί να επιτευχθεί με διάφορους τρόπους (απευθείας από το Δήμο ή από το ΚΠΠΑ ή μέσα από τη δημιουργία ΚΟΙΝΣΕΠ με τη συμμετοχή κι άλλων φορέων), στο οποίο θα έχουν πρόσβαση όλοι οι δημότες της Πάρου και θα βοηθήσει τα μέγιστα στην αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος με βασική προτεραιότητα την πρωτοβάθμια περίθαλψη του ασθενή και την προληπτική ιατρική. Σε ό,τι αφορά το επιστημονικό προσωπικό, τους ιατρούς δηλαδή, μπορούμε να τους εντάξουμε στο πολυϊατρείο, ανάλογα με τη μορφή που θα έχει, είτε με εθελοντική συμμετοχή από την πλευρά τους είτε με συμβάσεις έργου ακόμα και με ιατρούς που δεν διαμένουν μόνιμα στο νησί, αλλά που μπορούν σε τακτά χρονικά διαστήματα να μας επισκέπτονται. Το ίδιο μπορεί να γίνει και με το βοηθητικό (Νοσηλευτές – νοσηλεύτριες) προσωπικό μέχρι να πάρουμε μόνιμο. Σε ό,τι αφορά τη γραμματειακή υποστήριξη της δομής, αυτή μπορεί να καλυφθεί με εθελοντές, όπως γίνεται στους περισσότερους Δήμους της χώρας, με την αμέριστη βοήθεια βέβαια του τμήματός μας. Επίσης, πέρα από τις προγραμματικές συμβάσεις που μπορεί με βάση τη νέα νομοθεσία να συνάψει ο Δήμος μας με όλους τους προαναφερθέντες φορείς, σημαντικότατο ρόλο προς την ανάπτυξη της δομής θα παίξει η επικοινωνιακή πολιτική που θα αναπτυχθεί, ώστε να μπορέσουμε να αντλήσουμε δωρεές σε μηχανήματα τα οποία θα εφοδιάσουν το πολυϊατρείο με τα κατάλληλα μέσα για τη λειτουργία του.
Η άποψή μας είναι ότι καλό θα ήταν να συσταθεί μια ομάδα εργασίας η οποία θα ασχοληθεί εμπεριστατωμένα με το θέμα και η πρότασή μας είναι να απαρτίζεται από τους παρακάτω:

·        Αντιδήμαρχο, υπεύθυνη για το τμήμα της Κοινωνικής Μέριμνας, κα Δώρα Σαρρή.
·        Πρόεδρο του Ν.Π.Δ.Δ. Κ.Π.Π.Α. κ. Μικέ Λεοντή.
·        Πρόεδρο της Κ.Δ.Ε.Π.Α. κ. Θανάση Μαρινόπουλο
·        Εκπρόσωπο του Δήμου στη Διοικούσα Επιτροπή του Κ.Υ. της Πάρου κ. Χαράλαμπο Μαλινδρέτο
·        Έναν οποιοδήποτε Δημοτικό Σύμβουλο προτείνει το σύνολο της αντιπολίτευσης του Δημοτικού Συμβουλίου.
·        Προϊστάμενο του τμήματος Κοινωνικής Μέριμνας Γιώργο Ανδρεάδη
·        Υπάλληλο του τμήματος Κοινωνικής Μέριμνας κα. Λουκία Μαλαματένιου

Όλοι οι παραπάνω που προτείνουμε έχουν επαφή με διάφορα τμήματα της υγείας. Η συγκεκριμένη ομάδα θα έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα, θα οριστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, ύστερα από πρόταση του Δημάρχου, και θα εργαστεί για την υλοποίηση του πολυϊατρείου που τόσο μεγάλη ανάγκη έχει ο τόπος μας. Οι ευθύνες που θα αναλάβει το κάθε μέλος της ομάδας θα αποφασιστούν μέσα από την επικοινωνία που θα αναπτυχθεί στο πλαίσιο της ομάδας. Αν κάποια στιγμή παραστεί η ανάγκη για βοήθεια από κάποιον, θα έχουμε τη δυνατότητα είτε να τον εντάξουμε στην ομάδα είτε απλά να συνεργαστούμε μαζί του. Καλό θα είναι, για να προχωράει γρήγορα η διαδικασία, να υπάρχει σχετική αυτοτέλεια στις αποφάσεις που θα διέπουν τη λειτουργία της ομάδας.
  Τα ζητήματα που πρέπει άμεσα να διαχειριστούμε είναι τα παρακάτω:

·        Αναζήτηση οικονομικής μελέτης, ώστε να προϋπολογιστεί το έργο και να τεθούν οι πρώτοι στόχοι.
·        Επαφή με το Δήμαρχο Αντιπάρου για συμμετοχή και συνεργασία.
·        Διερεύνηση της αγοράς για άντληση δωρεών για ιατρικά μηχανήματα.
·        Ανάπτυξη πολιτικής επικοινωνίας και επαφών με φορείς που μπορούν να βοηθήσουν.
·        Επικοινωνία με γιατρούς που διαμένουν μόνιμα στο νησί για συνεργασία ή εθελοντική προσφορά.
·        Επικοινωνία με γιατρούς από άλλα νησιά ή από Αθήνα για συνεργασία.
·        Επικοινωνία με Βελέντζειο για ένταξη του ασθενοφόρου αεροπλάνου στο πολυϊατρείο και άμεση λειτουργία του. Διερεύνηση άλλων τρόπων για βοήθεια από την πλευρά του.
·        Επαφή με αρμόδιους φορείς για εφαρμογή τηλεϊατρικής.
·        Αναζήτηση κτηρίου με τις προϋποθέσεις που προκύπτουν από την κείμενη νομοθεσία.
·        Αναζήτηση επιχορηγήσεων από Ευρωπαϊκά Προγράμματα ή από κοινωφελή ιδρύματα.

Σε δεύτερη φάση:

·        Οργάνωση λειτουργίας της δομής.
·        Σύσταση διοικούσας επιτροπής
·        Κωδικοποίηση λειτουργίας – κανονισμός εσωτερικής λειτουργίας.
·        Πρόσληψη προσωπικού – Συμβάσεις έργου - εθελοντές
·        Προγραμματισμός λειτουργίας ιατρείων
·        Ενεργοποίηση μητρώου εθελοντών
·        Διοικητική οργάνωση και υποστήριξη
·        Οργάνωση ραντεβού.
·        Μηχανοργάνωση – τεχνική υποστήριξη – προγραμματισμός
·        Serves μηχανημάτων
·        Τεχνική υποστήριξη.
·        Κτηριακές εγκαταστάσεις
·        Καθαριότητα

Κλείνοντας, θέλουμε να σημειώσουμε ότι το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα μας στον τομέα της υγείας ξεκινάει από την τεράστια έλλειψη παροχής δημόσιας πρωτοβάθμιας φροντίδας. Αυτό έχει ως συνέπεια, σε συνδυασμό με τις αποτυχημένες πολιτικές που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια, να επιβαρύνονται εξαιρετικά τα νοσοκομεία (και τα κέντρα υγείας στην περίπτωσή μας), που ούτως ή άλλως είχαν τα προβλήματά τους, με περιστατικά που δεν χρειάζονται βοήθεια σε δεύτερο βαθμό. Για αυτό, ως υπηρεσία πιστεύουμε ότι το ζήτημα της υγείας στον τόπο μας πρέπει να αντιμετωπισθεί συνολικά και όχι μονοδιάστατα. Η κοινωνική πολιτική που μπορεί να ασκήσει ο Δήμος στο συγκεκριμένο τομέα μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη και ευεργετική για τους πολίτες του. Προς αυτή την κατεύθυνση θεωρούμε ότι η δημιουργία και λειτουργία ενός Δημοτικού Πολυϊατρείου, με όποια μορφή θέλετε, θα βοηθήσει τα μέγιστα τους πολίτες της Πάρου που έχουν περιορισμένη πρόσβαση στην παροχή δωρεάν δημόσιας υγείας και παράλληλα θα σηκώσει και απελευθερώσει ένα μεγάλο βάρος από το Κέντρο Υγείας, το οποίο εκ των πραγμάτων αδυνατεί να διαχειριστεί.

Με εκτίμηση
Ο προϊστάμενος
Γιώργος Ανδρεάδης
Ακολουθεί η πρόταση για τη λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου
Η άποψή μου, όπως είπα και παραπάνω, είναι ότι η λειτουργία του Δημοτικού Συμβουλίου δεν πρέπει να αποτελεί πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης. Αντίθετα, η σωστή λειτουργία του είναι το εφαλτήριο για τη δημιουργία των προϋποθέσεων για εποικοδομητικό πολιτικό διάλογο με ουσιαστικές αντιπαραθέσεις και τελικές αποφάσεις. Προς αυτή την κατεύθυνση, καταθέτω την παρακάτω πρόταση, με τα ακριβή βήματα που προβλέπονται από τη σχετική νομοθεσία, για να αντιληφθούν όσοι δε γνωρίζουν τον κύκλο εργασιών που διέπει ένα Δημοτικό Συμβούλιο, και φυσικά προς συζήτηση και συμπλήρωση από όποιον ενδιαφέρεται.
   
ΘΕΜΑ: « Βήματα για υλοποίηση Δημοτικού Συμβουλίου »

            Με βάση το Νέο Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και το άρθρο 67 του Ν. 3852/2010, το Δημοτικό Συμβούλιο πρέπει να συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Επίσης, σε ό,τι αφορά την κοινοποίηση της πρόσκλησης στους συμβούλους, πρέπει να κοινοποιείται τρία (3) ολόκληρα 24ωρα πριν τη συνεδρίαση, εγγράφως και με αποδεικτικό επίδοσης.
            Π.χ. αν το Δημοτικό Συμβούλιο έχει οριστεί από τον Πρόεδρο να γίνει Παρασκευή, την πρόσκληση τη βγάζουμε την Δευτέρα.
            Η άποψή μου είναι ότι καλό θα είναι το Συμβούλιο να συγκεκριμενοποιηθεί και να οριστεί μέρα και ώρα εκτέλεσής του. Οι καλύτερες μέρες για να γίνεται ένα συμβούλιο, από πλευράς μεγιστοποίησης του κέρδους του χρόνου, είναι η Δευτέρα, Τρίτη ή Παρασκευή, από την πλευρά των ημερών που μεσολαβούν από την ημέρα παράδοσης της πρόσκλησης έως την ημέρα της συνεδρίασης. Είναι ακριβώς πέντε (5) ημερολογιακές μέρες. Σε αντίθετη περίπτωση, που θα χρησιμοποιηθούν η Τετάρτη ή η Πέμπτη, ανάμεσα στην παράδοση της πρόσκλησης και την πραγματοποίηση της συνεδρίασης θα μεσολαβήσουν έξι (6) ή εφτά (7) μέρες αντίστοιχα, αφού μεσολαβεί το Σαββατοκύριακο. Επίσης, καλό θα είναι να γίνεται ένα (1) συμβούλιο το μήνα τακτικά, όπως άλλωστε προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις, και όποτε χρειάζεται να πηγαίνουμε σε έκτακτα συμβούλια, ανάλογα με τα θέματα που προκύπτουν, τα οποία μπορούν να οριστούν και αυθημερόν.
            Αυτό οργανώνει πολύ καλύτερα τον κύκλο εργασιών που χρειάζεται, για να πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση, αφού η δουλειά γίνεται μια φορά και ως εκ τούτου πετυχαίνουμε να κάνουμε και οικονομία σε χαρτί, μελάνια, φθορές των μηχανημάτων, αχρείαστες υπερωρίες και υπερβολικό φόρτο εργασίας στους ήδη λίγους εργαζόμενους. Επίσης με τον τρόπο αυτό καθορίζεται και η ακριβής ημερομηνία που θα είναι υποχρεωμένες οι υπηρεσίες να καταθέτουν τις εισηγήσεις τους καθώς και τους σωστά δομημένους φακέλους των προς συζήτηση θεμάτων. Η μέρα που θα καταθέτουν οι υπηρεσίες τις εισηγήσεις είναι δύο (2) εργάσιμες μέρες πριν τη σύνταξη και το μοίρασμα της πρόσκλησης στους συμβούλους, ώστε να προλαβαίνουμε τυχόν λάθη ή παραλείψεις. Τέλος, οι φάκελοι με τα υπό συζήτηση θέματα θα είναι πλήρως συμπληρωμένοι την ημέρα δημοσίευσης της πρόσκλησης, ώστε να μπορεί ο οποιοσδήποτε να ενημερώνεται σχετικά. Την ευθύνη συμπλήρωσης των υποφακέλων έχουν οι υπηρεσίες που θα εισηγούνται τα θέματα και την τελική ευθύνη δόμησης του φακέλου που θα πηγαίνει για συζήτηση ο Πρόεδρος.      
            Τα βήματα προς την υλοποίηση του Δημοτικού Συμβουλίου είναι τα παρακάτω:
  1. Ορίζουμε ημερομηνία του τακτικού Δημοτικού Συμβουλίου.
  2. Ορίζουμε μέρα συγκέντρωσης των εισηγήσεων των θεμάτων, οι οποίες θα έρχονται σε πρώτη φάση σε μορφή word στο Γραφείο του Δημοτικού Συμβουλίου.
  3. Γίνεται τελική έγκριση των θεμάτων από τον Πρόεδρο και το Δήμαρχο.
  4. Συλλέγουμε τα υπό συζήτηση θέματα από τις υπηρεσίες (υποφακέλους με τα θέματα).
  5. Συντάσσουμε την επίσημη πρόσκληση.
  6. Δομούμε, σύμφωνα με την πρόσκληση, τον φάκελο με τους υποφακέλους των προς συζήτηση θεμάτων [(Αριθμούμε τους υποφακέλους. (Αρ. συνεδρίασης, ημερομηνία, αρ. θέματος)].
  7. Αποστέλλουμε ηλεκτρονικά την πρόσκληση όπου χρειάζεται.
  8. Εάν ο οποιοσδήποτε Σύμβουλος θέλει να ενημερωθεί για τα θέματα, μπορεί να το κάνει από το φάκελο που είναι συγκεντρωμένα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Επίσης, μπορεί να βγάλει από το φάκελο ό,τι θεωρεί σημαντικό φωτοτυπία, προς ενημέρωσή του ή για συζήτηση με την παράταξή του.
  9. Την ώρα της συνεδρίασης είμαστε παρόντες. Έχουμε μαζί μας:
Τον φάκελο με τα θέματα
Δύο στυλό
Το βιβλίο του χειρόγραφου πρακτικού
Τον Κώδικα
5 τουλάχιστον προσκλήσεις
Ο αρμόδιος υπάλληλος έχει φροντίσει για την ηλεκτρονική καταγραφή της συνεδρίασης
  1. Γράφουμε το χειρόγραφο πρακτικό, δίνοντας έμφαση στους παρόντες και απόντες τόσο κατά τη διάρκεια της απαρτίας όσο και κατά τη διάρκεια των αποφάσεων των θεμάτων, στις εισηγήσεις, στις προτάσεις και στις τελικές αποφάσεις.
  2. Μετά το πέρας της Συνεδρίασης υπογράφουν όλοι οι παρόντες Σύμβουλοι.
  3. Συμπληρώνουμε τον πίνακα δημοσίευσης (2 αντίτυπα)
  4. Πάμε για υπογραφές στον Πρόεδρο
  5. Το ένα αντίτυπο αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων του Δημαρχείου  το πολύ μέσα  σε τρεις μέρες από την ημερομηνία της συνεδρίασης
  6. Το άλλο αρχειοθετείται στον αντίστοιχο φάκελο.
  7. Γράφουμε σχέδια των αποφάσεων (αποσπάσματα)
  8. Υπογράφει ο Πρόεδρος.
  9. Γράφουμε επίσημη απόφαση.
  10. Υπογράφει ο Πρόεδρος
  11. Ανεβάζουμε διαύγεια ό,τι χρειάζεται
  12. Τυπώνουμε κατά περίπτωση τουλάχιστον δύο (2) αντίτυπα από κάθε απόφαση .
  13. Όπου χρειάζεται, γράφουμε διαβιβαστικά, δίνοντάς τους πρωτόκολλο από το γενικό πρωτόκολλο του Δήμου
  14. Τυπώνουμε πάντα 2 αντίτυπα.
  15. Παίρνουμε υπογραφές από τον Πρόεδρο.
  16. Στέλνουμε όπου χρειάζεται (υπηρεσίες, Αποκεντρωμένη, ενδιαφερόμενους).
  17. Για την νομιμότητα των αποφάσεων που διαβιβάζονται στην περιφέρεια στέλνουμε πάντα και αποδεικτικό δημοσίευσης της απόφασης ή του πίνακα ανάλογα την περίπτωση.
  18. Αρχειοθετούμε  όλες τις αποφάσεις μαζί με τα συνοδευτικά έγγραφα (πρόσκληση, πίνακα, αποδεικτικά, διαβιβαστικά)
  19. Απομαγνητοφωνούμε τη συνεδρίαση και γράφουμε το πρακτικό της συνεδρίασης, το οποίο παραπέμπουμε για έγκριση και υπογραφές στο Δημοτικό Συμβούλιο.

            Η άποψή μου είναι ότι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνουμε για να οργανώσουμε και να απλουστεύσουμε την εργασία που διέπει το Δημοτικό Συμβούλιο είναι να συγκεκριμενοποιήσουμε τη μέρα και ώρα τέλεσης του τακτικού Δημοτικού Συμβουλίου μια φορά το μήνα. Αν στις υπηρεσίες (πράγμα σπάνιο) περιέλθουν θέματα με προθεσμίες, τότε κατά περίπτωση και αν δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς, θα προχωράμε σε έκτακτες συνεδριάσεις.
            Επίσης, με δεδομένη την τεράστια έλλειψη προσωπικού, καλό θα είναι όλοι οι Σύμβουλοι να καταβάλλουν μια μικρή προσπάθεια αποσυμφόρησης της εργασίας των εργαζομένων στο Γραφείου του Δημοτικού Συμβουλίου. Έτσι λοιπόν και εκ προοιμίου, θα πρέπει την ημέρα δημοσίευσης της πρόσκλησης ο φάκελος να είναι πλήρως ενημερωμένος στη διάθεση του οποιουδήποτε συμβούλου για ενημέρωση. Επίσης, εμείς, ως γραμματείς του Συμβουλίου, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να στέλνουμε όλες τις εισηγήσεις των θεμάτων σε όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους με mail προς ενημέρωσή τους. Προϋπόθεση αυτού είναι να έχουμε, σε ηλεκτρονική μορφή, έγκαιρα, όπως είπα και παραπάνω, τις εισηγήσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Αν μετά την αποστολή των εισηγήσεων και της πρόσκλησης θέλει ο οποιοσδήποτε Σύμβουλος να ενημερωθεί περαιτέρω, θα μπορεί από τον φάκελο των θεμάτων να ζητήσει ό,τι έγγραφο θεωρεί χρήσιμο για την ενημέρωσή του, το οποίο θα μπορεί ο ίδιος να βγάλει φωτοτυπία και να το χρησιμοποιήσει.
            Εν κατακλείδι, θεωρώ ότι η καταλληλότερη ημερομηνία για τα τακτικά Δημοτικά Συμβούλια είναι η Τρίτη. Ημέρα δημοσίευσης της πρόσκλησης θα είναι η Παρασκευή. Ημέρα κατάθεσης των εισηγήσεων από τις υπηρεσίες θα είναι η Τετάρτη. Ημέρα αποστολής των εισηγήσεων στους Δημοτικούς Συμβούλους θα είναι η Πέμπτη, με επιφύλαξη, γιατί μπορεί να προκύψουν μικροαλλαγές από λάθη. Μ’ αυτό τον τρόπο, όλοι οι Σύμβουλοι θα έχουν πρόσβαση στο φάκελο για ενημέρωσή τους, πέρα από τα mail που θα έχουμε στείλει, τρεις (3) εργάσιμες μέρες (Παρασκευή, Δευτέρα, Τρίτη).  
            Απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία όλων των παραπάνω και επειδή τα θέματα που θα μαζεύονται θα είναι πολλά είναι η αυστηρή εφαρμογή του κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου σε ό,τι αφορά την τήρηση της διαδικασίας, ένα ζήτημα που αφορά κατ’ αρχήν και σε μεγάλο βαθμό τον Πρόεδρο. 

                                                                                Με εκτίμηση και συναδελφικότητα    


ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ