Όταν επικαλείται κανείς το συμφέρον των μαθητών….
Ή: η λύση στην οικονομική κρίση έρχεται από τη Δευτεροβάθμια Κυκλάδων….
Συνάδελφος αναπληρώτρια ΠΕ 02 προσλήφθηκε σε σχολείο των Κυκλάδων (Πάρος) από τον πίνακα Γενικής Παιδείας. Ανέλαβε υπηρεσία και διατέθηκε και σε δεύτερο σχολείο για να συμπληρώσει ωράριο σε Τμήμα Ένταξης, γεγονός που δεν επιτρέπεται με βάση τη νομοθεσία (βλ. ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ 2015-2016, στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄: ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΠΟ ΠΙΝΑΚΕΣ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ, στην παρ. 3). Σημειώνεται δε ότι δεν είχε εξαντληθεί ο πίνακας της Ειδικής Αγωγής και η συνάδελφος δεν είχε παραιτηθεί από την πρώτη τοποθέτησή της.
Στην απάντηση από το Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Κυκλάδων μεταξύ άλλων υποστηρίζεται ότι «η διαχείριση των κενών ωρών έγινε με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών»
Στην απάντηση από τη Γενική Διεύθυνση Προσωπικού Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης Διεύθυνση Διοίκησης Προσ/κου ΔΕ Τμήμα Διορισμών της προϊσταμένης Ιωάννας Κορομπέλη μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι : « Με δεδομένη, δε, την ασκούμενη συσταλτική δημοσιονομική πολιτική λόγω της οικονομικής κρίσης που διέρχεται η χώρα, τα αρμόδια όργανα των οικείων Διευθύνσεων Εκπαίδευσης οφείλουν, να λαμβάνουν υπόψη το σύνολο των υφιστάμενων σχετικών ελλείψεων αρμοδιότητάς τους και προφανώς, σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης του συνόλου αυτών, να αξιολογούν την αναγκαιότητα πλήρωσης του καθενός».
Δηλαδή σε απλά ελληνικά σύμφωνα με το Υπουργείο:
· Η διοίκηση κάθε δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δε δεσμεύεται από κανένα νομικό πλαίσιο στην τοποθέτηση όταν κρίνει η ίδια για τον εαυτό της ότι ενεργεί σοφά υπηρετώντας το συμφέρον των μαθητών. Τι κι αν υπάρχει νομικό πλαίσιο για τα εργασιακά δικαιώματα; Τι κι αν υπάρχει νομικό πλαίσιο για την Ειδική Αγωγή; Η υποκειμενική κρίση της διοίκησης είναι υπεράνω.
· Διευκολύνεται σε αυτό αφού παραμένει ως αρμοδιότητα μόνο του διευθυντή δευτεροβάθμιας η τοποθέτηση των αναπληρωτών και τα ΠΥΣΔΕ δεν έχουν λόγο ( επομένως κι έλεγχο) σε αυτές τις τοποθετήσεις.
· Δεν έχει κανένα περιορισμό όταν και το Τμήμα Διορισμών του Υπουργείου επίσημα δέχεται ότι αφού υπάρχει οικονομική κρίση αναιρούνται οι νόμοι από τους εκπροσώπους της δημόσιας διοίκησης.
Αν συνδυάσουμε τις απαντήσεις που δόθηκαν με τα νέα μέτρα που έρχονται φανταζόμαστε τι θα ακολουθήσει: Ο καθένας θα μπορεί να επικαλείται την κρίση και να τοποθετήσει αύριο μαθηματικό στο νηπιαγωγείο ή χημικό σε βρεφικό σταθμό αν διαπιστωθεί ότι κι εκεί «υπηρετείται το συμφέρον των μαθητών» και με το επιχείρημα αυτό δε θα υπάρχει ανάγκη ούτε για τρίτη ούτε για τέταρτη ανάθεση.
Καταγγέλλουμε τις προσπάθειες καταστρατήγησης των εργασιακών δικαιωμάτων αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών.