Τι ζητούμε απ' τα παιδιά

Τρίτη, Μαΐου 08, 2018

Τελικά σε τούτο το τόπο τίποτα δεν αλλάζει.
Μια ζωή στον καπιταλιστικό κόσμο,
 οι άνθρωποι,
θα κυνηγούν ή το χρήμα ή τους βαθμούς ή και τα δυο μαζί.
Του Χρίστου Γεωργούση

Διήμερο προβληματισμού οργανώνεται για τις 19 και 20 Μαΐου στην αίθουσα του "Αρχίλοχου" από ομάδα γονέων με τον τίτλο "Για ένα διαφορετικό Σχολείο". Θα αναρτήσω αύριο το πρόγραμμα και σήμερα το σύντομο σκεπτικό αυτής τη πρωτοβουλίας. 

Πρώτα όμως θα πω δυο λόγια. 

Είτε γονείς είμαστε, είτε δάσκαλοι δεν πρέπει να ξεχνούμε τι θέλουμε, τι ζητούμε απ' τα παιδιά. Θυμίζω πράγματα που έχουν ξαναειπωθεί: 

α) Να αγαπήσουν τη μάθηση και τη γνώση. 
β) Να αγαπήσουν το βιβλίο. 
γ) Να βρουν τρόπους να μαθαίνουν 
δ) Να ανακαλύψουν τον εαυτό τους, τις κλίσεις του και τις δυνάμεις τους. 
ε) Να προσέξουν τις αδυναμίες τους 
στ) Να μάθουν να συνεργάζονται. 
ζ) Να καταλήξουν στις συμπεριφορές εκείνες που προωθούν γόνιμες σχέσεις μεταξύ τους και μεταξύ των ανθρώπων.
Μένει τώρα να δούμε ποιες λογικές του σημερινού σχολείου προωθούν προς την κατεύθυνση αυτή και ποιες όχι, ώστε ο δάσκαλος και ο γονιός να λάβουν τα μέτρα τους.

Πάμε τώρα στο σκεπτικό της πρωτοβουλίας.

Διήμερο προβληματισμού 19 – 20 Μαΐου στον "Αρχίλοχο".

«Το Σχολείο αλλιώς»

Θα ήταν λίγο πολύ αυτονόητο να πούμε πως όλοι γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές θέλουμε ένα διαφορετικό σχολείο. Η αναζήτηση αυτού του σχολείου δεν θα πάψει ποτέ. Το ζήτημα είναι τί σχολείο μπορεί να είναι αυτό το αλλιώς; Πώς μπορούμε να πάμε από το σημερινό σχολείο στο αλλιώτικο; Πώς το φανταζόμαστε ή πως το θέλουμε; Τι δυσκολίες θα συναντήσουμε; Θα χρειαστεί να ξηλώσουμε ή να μεταμορφώσουμε; Αρκεί να αλλάξουμε τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος ή θα αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης και τις συνήθειές μας; Στην αναζήτηση αυτού του άλλου σχολείου μπορούν να πάρουν όλοι μέρος. Απροκατάληπτα κι αναζητώντας το κάτι καλύτερο. Η ομάδα ‘’Για ένα Διαφορετικό Σχολείο’’ που δραστηριοποιείται στην Πάρο θέλοντας να συμβάλει σε αυτή την αναζήτηση που χαρακτηρίζει την εποχή μας πήρε την πρωτοβουλία να συνδιοργανώσει με την Ευζωία wellness activities ένα διήμερο προβληματισμού.

Το πρόγραμμα του διημέρου είναι προσφορά της "ΑΓΚΙΔΑΣ":

ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΜΑΪΟΥ 18:00 – 21:30        ΟΜΙΛΙΕΣ

-        ‘’ Το Σχολείο αλλιώς’’. Μερικές πρώτες σκέψεις από την συντονιστική ομάδα.

-        ‘’ Παιδική ηλικία: Πιο σημαντική παρά ποτέ’’. Ανθή Δοξιάδη / Ψυχολόγος.

-         ‘’Εκπαιδεύοντας την κοινότητα αλλιώς’’ : Κλειώ Κουνδουράκη / Ψυχολόγος – στέλεχος πρόληψης του Κέντρου Πρόληψης ‘’ Θησέας Κυκλάδων’’.

-        ‘’Γονείς και Εκπαιδευτικοί : τι χρειαζόμαστε για να κάνουμε με χαρά τη δουλειά μας;’’ Σπύρος Κασιμάτης / Εκπαιδευτικός & Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας.

-         ‘’Φως στο τούνελ’’. Χρίστος Γεωργούσης / Εκπαιδευτικός.

-        " Η σημασία και η αξία δημιουργίας θετικού κλίματος στην τάξη." Ντουμανίδου Εύα / εκπαιδευτικός Α/θμιας.


-        ’’ Διδασκαλία στην φύση’’ Άλκηστις Αρχιμανδρίτου / καθηγήτρια φυσικής αγωγής, ρεφλεξολόγος, ιδρύτρια της Ευζωία wellness activities.

-        ‘’Πιλοτικό πρόγραμμα και δίκτυο συνεργατικών σχολείων για την εφαρμογή της παιδαγωγικής Φρενέ στη δημόσια εκπαίδευση’’ Κατερίνα Αλεξιάδη, Στέλλα Μπαδικιάν / Εκπαιδευτικοί στη Δημόσια Εκπαίδευση / μέλη της Eπιμορφωτικής Oμάδας του Πιλοτικού Προγράμματος και μέλη του Δικτύου  Συνεργατικών Σχολείων  για τη διάδοση της  Παιδαγωγικής Freinet στην Ελλάδα.

ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΜΑΪΟΥ     ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ 

10:00-12:00  Απαιτείται δήλωση συμμετοχής 

-     Βιωματικό εργαστήρι για παιδαγωγούς: ‘’Παίζω- Ανακαλύπτω – Μαθαίνω’’ μέσα από ένα διαδραστικό παιχνίδι των αισθήσεων ελάτε να ανακαλύψουμε το δημιουργικό μας εαυτό και να περπατήσουμε τους προσωπικούς μας δρόμους μάθησης. Εμψυχωτές: Άλκηστη Αρχιμανδρίτου / καθηγήτρια φυσικής αγωγής, Λένα Ναούμ / εκπ/κος ειδικής αγωγής.

12:00-14:00  Απαιτείται δήλωση συμμετοχής 

-     Βιωματικό εργαστήρι για ενήλικες : ‘’ Γνωριμία με τον Ενηλικισμό’’: ‘’Ξανά’’ μπαίνοντας στην θέση των παιδιών’’. Κλειώ Κουνδουράκη / Ψυχολόγος

18:00-18:30  Απαιτείται δήλωση συμμετοχής 

-     Βιωματικές ασκήσεις για γονείς και εκπαιδευτικούς :’’Παρατηρώ και πράττω : Δύο μικρά παιχνίδια, για ορεκτικό’’

α) Παρατηρούμε τις συμπεριφορές. Πώς γίνεται αυτό;

β) Τι διαπιστώνουμε : ποιό πρόσωπο έχει ανάγκη από φροντίδα;

Σπύρος Κασιμάτης / Εκπαιδευτικός & Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας με εστίαση στην Υποστήριξη Εκπαιδευτικών και Γονέων και στη Θεραπεία Ζεύγους.

18:30 -20:00


-     ‘’Θερισμός: Μορφοποιώντας τους μελλοντικούς μας στόχους.’’ Κλείσιμο διημερίδας με διαδραστική συζήτηση. συντονισμός Γιώργος Λιγνός / εκπαιδευτικός.

Πηγή: Αγκίδα

Δεν υπάρχουν σχόλια: