ΕΓΓΡΑΦΟ ΤΗΣ Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 10 ΤΟΥ Ν.3982/2011

Κυριακή, Οκτωβρίου 30, 2016

Κύριοι Υπουργοί,

Σοβαρό ζήτημα για τους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού έχει ανακύψει μετά την απένταξη από το αρμόδιο Υπουργείο των Καδοπλυντηρίων και των Βυτιοφόρων-Καταβρεχτικών οχημάτων από την κατηγορία των Μηχανημάτων Έργου (Μ.Ε.) με την υπ΄ αριθμ.: 71993/301/Φ113/3-7-2015 Υπουργική Απόφαση (Φ.Ε.Κ.-ΤΕΥΧΟΣ Β΄-ΑΡΙΘΜ. ΦΥΛΛΟΥ 1422/9-7-2015).

Στην ενέργεια αυτή, ο Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχώρησε λαμβάνοντας υπόψη του και το Πρακτικό Νο 1/2014 της από 30-10-2014 2ης Συνεδρίασης της Επιτροπής Τεχνικών Επαγγελμάτων, όπως αυτή προβλέπεται στο άρθρο 10 του Ν.3982/2011 (ΦΕΚ 143 Α΄), στην οποία μετέχει εκπρόσωπος της Περιφέρειας Αττικής, όχι όμως και εκπρόσωπος της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης.
Αποτέλεσμα της απένταξης των Βυτιοφόρων-Καταβρεχτικών οχημάτων και των Καδοπλυντηρίων από τα Μ.Ε. είναι αυτή τη στιγμή να μην μπορούν να τα οδηγούν υπάλληλοι των Δήμων χειριστές Μ.Ε., αφού αφενός πρέπει τα οχήματα αυτά ν’ αλλάξουν πινακίδες κυκλοφορίας (από κίτρινες σε κόκκινες), διαδικασία σύνθετη, γραφειοκρατική και χρονοβόρα. Επί της ουσίας παροπλίζεται και απαξιώνεται όλος ο εξοπλισμός, αφετέρου όλοι οι χειριστές αφού κατέθεσαν τα διπλώματά τους στο αρμόδιο Υπουργείο, έλαβαν σχετική βεβαίωση, στην οποία δεν αναφέρονται τα ανωτέρω οχήματα στις κατηγορίες των χειριστών.
Δηλαδή, αυτή τη στιγμή, όσοι Δήμοι έχουν στο στόλο τους Βυτιοφόρα-Καταβρεχτικά οχήματα και Καδοπλυντήρια, (όλοι οι μεγάλοι Δήμοι έχουν), δεν επιτρέπεται να τα χρησιμοποιούν διότι αυτά δεν είναι πλέον Μ.Ε. και άρα δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν με τις κίτρινες πινακίδες διότι οι χειριστές δεν έχουν το δικαίωμα να τα οδηγήσουν.
Επομένως η μόνη λύση, στην οποία οδηγεί αυτή η Υπουργική Απόφαση, προκειμένου να προστατευτεί η Δημόσια Υγεία σε ότι αφορά τα καδοπλυντήρια, είναι η ανάθεση της πλύσης των κάδων σε ιδιώτες, ενέργεια στην οποία φαίνεται ότι στόχευσε η απένταξή τους από τα Μ.Ε. και η οποία προφανώς μας βρίσκει κάθετα αντίθετους κυρίως για λόγους αρχής αλλά και για λόγους δημοσιονομικούς, αφού η προκαλούμενη για το λόγο αυτό για τους Δήμους δαπάνη είναι όχι μόνο τεράστια αλλά και μη απαραίτητη, την ώρα που αναζητούνται πιστώσεις για την προμήθεια γάλατος και ειδών ατομικής προστασίας των εργαζομένων.
Κατόπιν τούτων, σας καλούμε αφενός να κινήσετε άμεσα τη διαδικασία επανένταξης των Βυτιοφόρων-Καταβρεχτικών οχημάτων και των Καδοπλυντηρίων στα Μ.Ε., τροποποιώντας την υπ΄ αριθμ.: 71993/301/Φ113/3-7-2015 Υπουργική Απόφαση, αφετέρου να συμπληρώσετε τη σύνθεση της Επιτροπής Τεχνικών Επαγγελμάτων, περιλαμβάνοντας και εκπρόσωπο της Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού, αφού οι Δήμοι όχι μόνο έχουν προσωπικό χειριστών Μ.Ε. αλλά διαθέτουν και τα αντίστοιχα μηχανήματα στο πλαίσιο υλοποίησης των αρμοδιοτήτων τους.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.
  
Ο Πρόεδρος                                        Ο Γεν. Γραμματέας


Νίκος Τράκας                                     Βασίλης Πετρόπουλος