Μια άποψη με ενδιαφέρον που αλιεύσαμε από το blog fileleutheros:
Η σιωπή είναι χρυσός. Μπορεί αν βρεις την ησυχία σου. Για τούτο, αλλά και για πολύ περισσότερους πολιτικούς λόγους, 8 χρόνια δεν ασχολούμαι και δεν παρεμβαίνω πολιτικά στο τοπικό μας πλαίσιο.
Ως πολίτης παρακολουθώ απλά. Εκφράζομαι προσωπικά και ηλεκτρονικά στο στενό πλαίσιο των φίλων. Μικρή εξαίρεση το παρόν κείμενο διότι κάποια πράγματα ενοχλούν και δεν αντέχονται. Αφορμή η συνεδρίαση της 7/6/15 του Δημοτικού συμβουλίου που βρέθηκα για άλλο λόγο και κατέληξα να παρακολουθώ με έντονα συναισθήματα.
Αρχικά να δηλώσω γενικά το εξής. Να ξεκαθαρίσω ότι άκουγα και διάβαζα κριτικές, αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ αυτό που είδα. Το επίπεδο, ο τρόπος συζήτησης, η διαδικασία, οι απόψεις, η στοχοθεσία πάσχουν συνολικά. Θυμίζει συμβούλιο μικρού εξωραϊστικού συλλόγου. Δεν υπάρχει φρεσκάδα, ιδέες, όραμα, προοπτική. Με συγχωρείτε κύριοι σύμβουλοι αλλά… όποιες καλές τοποθετήσεις και πιθανές προθέσεις δεν σώζουν την κατάσταση.
Το προεδρείο έχει τη μεγαλύτερη ευθύνη. Αυτό που κάνει μπαμ μέσα σε μισή ώρα συνεδρίασης είναι ότι ο πρόεδρος δεν έχει επαρκώς ετοιμάσει και δουλέψει τα θέματα και δε διευθύνει δυναμικά τη συζήτηση. Φέρνω θέμα σημαίνει ότι αφού έχω συνεργαστεί με το δήμαρχο, ξέρω που θα καταλήξω. Υπάρχει στόχος. Η διεκπεραίωση είναι ξεπερασμένη μέθοδος. την κάνει οποιοσδήποτε. Σταματώ εδώ και πάω σε αυτό που με καίει.
Αρχίζει η συνεδρίαση και δεν κατάλαβα, ως μη μυημένος, πώς έπαιρνε το λόγο ο κάθε σύμβουλος καθώς και ακροατές βάζοντας κάποιο ζήτημα, εκτός ημερήσιας διάταξης. Το οξύμωρο ήταν που δεν τελείωνε το ζήτημα και έμπαινε κι άλλο κι άλλο. Ταυτόχρονα έφτασε να συζητιούνται μπορεί και 10-15 ζητήματα. Όλοι άμυνα, όλοι επίθεση. Γιουρούσια χωρίς αρχή, μέση και τέλος.
Μέσα σε αυτό τον ορυμαγδό τοποθετήσεων μπαίνει και το ζήτημα με την εθελούσια πλύση των σχολικών μοκετών. Θέμα που είχε πάρει αρκετή επικοινωνιακή διάσταση τις προηγούμενες μέρες εξαιτίας και της ανακοίνωσης του συνδικαλιστικού οργάνου των εκπαιδευτικών. Πού κατέληξε δια στόματος του προέδρου του συμβουλίου; Ότι οι διευθυντές των σχολείων δεν έχουν στείλει τα πρωτότυπα τιμολόγια, έτσι δεν έχει πάει για έγκριση ο απολογισμός της σχολικής επιτροπής, άρα δεν μπορεί να εκταμιευθούν τα χρήματα της κρατικής επιχορήγησης, άρα δεν έχουμε χρήματα, άρα για τούτο έστειλε το γνωστό έγγραφο που μιλά για εθελούσια πλύση των μοκετών!
Εδώ λοιπόν επιγραμματικά παρατηρώ τα εξής:
1. Αποσιωπήθηκε ότι με ευθύνη του δήμου έχει μείνει πίσω η σύνταξη του απολογισμού. Επειδή δεν υπήρχε αρμόδιος υπάλληλος; Επειδή είχε άδεια κάποιος υπάλληλος; Έστω. Αλλά αυτό είχε καίριο λόγο στη χρονική υστέρηση. Θα έπρεπε η διαδικασία σύνταξης απολογισμού να γίνει από τον Ιανουάριο. Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν Κύριε Σαραντινέ. Και εδώ φανήκατε απροετοίμαστος, πέραν και του δημοτικού συμβουλίου. Είστε καλός άνθρωπος, αλλά δεν φτάνει αυτό.
2. Αρχές Νοεμβρίου είχα παραιτηθεί από μέλος της σχολικής επιτροπής, εκπροσωπώντας τους εκπαιδευτικούς. Παραίτηση που επίσης καθυστερημένα ήρθε στο δημοτικό συμβούλιο μετά 6 μήνες, διάστημα όπου έγιναν μόνο 2 συνεδριάσεις της. Αφορμή η ασυνεννοησία για υπηρεσιακά θέματα με την επιτροπή. Βαθύτερη όμως αιτία η αργή, πλημμελής, λανθασμένη διεκπεραίωση των πληρωμών των τιμολογίων. Όταν ξεκινά η σχολική χρονιά και δεν έχεις συντήρηση φωτοτυπικών γιατί χρωστά η επιτροπή επί μακρόν στον ένα επαγγελματία άνω των 2.000 ευρώ, ποιος φταίει οι διευθυντές;
Η ενιαία σχολική επιτροπή πρωτοβάθμιας από την αρχή που συστάθηκε προ τετραετίας, αντιμετώπισε ανόμοιες καταστάσεις στα ταμεία των σχολικών επιτροπών που παρέλαβε. Χρέη και κρυφά χρέη που άγγιζαν αν δεν ξεπερνούσαν τα όρια του σκανδάλου. Δεν στηρίχτηκε όσο θα έπρεπε από το δήμο. Οι παρελθόντες πρόεδροι όντως έκαναν προσπάθεια να κλείσουν την ψαλίδα, τρέχοντας συνεχώς πίσω από τις δαπάνες. Η διαχείριση της θέλει επίπονη, χρονοβόρο προσπάθεια και μέθοδο.
3. Η σχολική επιτροπή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διαχειρίζεται 6 δημοτικά και 12 νηπιαγωγεία. Κάθε χρόνο στα περισσότερα νηπιαγωγεία αλλάζουν οι προϊσταμένες και τοποθετούνται νέες, αναπληρώτριες συχνά, άπειρες σε ξένο τόπο νηπιαγωγοί. Αν υπονοούσατε νηπιαγωγό ότι δεν έστειλε τα τιμολόγια, μεριμνήσατε να τις ενημερώσετε έγκαιρα, όπως σας είχα συμβουλεύσει ενώπιον όλων των συναδέλφων σε συνεδρίαση τον Οκτώβριο;
Όχι. Έχετε υπάρξει και περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης, θα έπρεπε να γνωρίζετε τις καταστάσεις. Αν εννοούσατε διευθυντή δημοτικού σχολείου, απαιτώ να μας πείτε ποιος είναι αυτός. Διότι είμαστε μετρημένοι 6 όλοι κι όλοι και η γενικολογία θίγει πρόσωπα, ιδιαίτερα στο πλαίσιο μιας βεβαρυμμένης ατμόσφαιρας που υπήρξε στο παρελθόν. Εγώ πάντως σας τα έχω στείλει αρχές Γενάρη.
Τελικά πόσοι από τους συνολικά 18 δεν τα έχουν στείλει; Έλαβαν κάποιο πιεστικό τηλεφώνημα από εσάς; Στείλατε διαμαρτυρία στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, για να τραβήξει κάποιο αυτί, αφού κάποια-ος είναι επιλήσμων του καθήκοντος του; Δεν θέλω να δικαιολογήσω κανέναν. Αλλά μη μου πείτε ότι αυτή τη διαδικασία δεν την ξέρετε από την πράγματι μεγάλη πείρα σας. Απλά δεν το κάνατε. Επιλέξατε να στείλετε το απλό και άκοπο.
4. Όλη η αποστολή του περίφημου εγγράφου είχε το λιγότερο σπουδή. Ήταν άκαιρο. Κλείνουν τα σχολεία σε 10 μέρες. Δεν ρωτήσατε καταρχάς το συμβούλιο σας στη σχολική επιτροπή. Δεν ρωτήσατε κάποιον άλλο. Τον προκάτοχό σας στη θέση που είναι σήμερα δήμαρχος. Για αυτό και σας άδειασε και πήρε το μέρος των σχολείων. Θετικά βγήκε η υπόθεση για το δήμαρχο γιατί το έσωσε και αρνητικά για σας.
5. Η υπόθεση έφερε στην επιφάνεια αυτό που φωνάζω πάνω από πέντε χρόνια. Την άδικη, άνιση, ετεροβαρή χρηματοδότηση των δύο σχολικών επιτροπών του δήμου Πάρου. Θέμα για το οποίο έχει δημοσιευτεί κείμενο μου στο παρελθόν στον τοπικό τύπο. Δεν χρειάζεται να επανέλθω.
Όποιος θέλει, έχει από καρδιάς μου, την υπηρεσιακή συμβολή μου σε κάθε θέμα εκπαίδευσης που τυγχάνει να γνωρίζω μετά από 32 χρόνια στην έδρα του εκπαιδευτικού.
Πάντως αυτό που γίνεται στην Πάρο με τη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης είναι πανελλήνια αρνητική πρωτοτυπία.
Κύριε Δήμαρχε δεν είστε πια απλός πρόεδρος της σχολικής επιτροπής, αλλά δήμαρχος Τι σας εμποδίζει να φέρετε την αλλαγή στην ποσόστωση της χρηματοδότησης; Με τη φράση σας για το άδικο της αναλογίας χρηματοδότησης κάνατε αντιπολίτευση στον εαυτό σας. Είστε υπέρ της αλλαγής; Κάντε τη.
6. Η χώρα μας φημίζεται για τα παράλογα. Οι πολιτικοί σε κεντρικό επίπεδο όταν τα έκαναν μούσκεμα, με πονηρούς στροβιλισμούς έφτασαν να λένε ότι για όλα αυτά φταίνε οι δημόσιοι υπάλληλοι που όλοι είναι τεμπέληδες και είναι πολλοί. Έδειξαν στην απέναντι κερκίδα για να ξεφύγουν από την κριτική του πλήθους.
Κάπως έτσι κάνατε και εσείς ονομάζοντας υπεύθυνους τους διευθυντές που τάχα σας καθυστερούν ως δικαιολογία του επίμαχου εγγράφου. Αυτό ενόχλησε πολύ. Δεν αναλάβατε την ευθύνη των γραφομένων σας, αλλά στροβιλιστήκατε δείχνοντας εμάς τους εκπαιδευτικούς-διευθυντές. Εύκολο στόχο σε μια δύσκολη εποχή. Επειδή είστε και εσείς εκπαιδευτικός και υπήρξατε επί χρόνια στη διοίκηση της εκπαίδευσης, ήταν άτοπο και δεν το περίμενα από εκπαιδευτικό ψηφισμένο σε περίοπτη πολιτική θέση. Σε ένα δήμο που δύο φορές είχε ως δήμαρχο εκπαιδευτικό. Βάλατε την κοινωνία απέναντι στους εκπαιδευτικούς .
Εκτός και αν δεν αισθάνεστε πλέον εκπαιδευτικός όπως απαντήσατε σε κάποια φάση της συνεδρίασης, στον έτερο εκπαιδευτικό του δημοτικού συμβουλίου κο Μαλινδρέτο, με τον οποίο μαθηματικά προσδιορισμένα αντιπαρατίθεστε στις συνεδριάσεις.
Πάρος 8-6-2015
Νίκος Μαρινάκης